Bedrijven

Inkomsten
Samen met bedrijven maken we een meerjarenplan voor maatschappelijk betrokken ondernemen. Daarbij letten we goed op onze gezamenlijke doelen en waarden. Met deze samenwerking steunen bedrijven het kankeronderzoek in het Antoni van Leeuwenhoek. Zo zorgen we samen dat nieuwe onderzoeksresultaten sneller beschikbaar zijn voor patiënten.
Bedrijven uitgelicht
Moerings Foundation
De Moerings Foundation zet zich sinds 2014 in om geld op te halen voor kankeronderzoek in het Antoni van Leeuwenhoek. Ze zijn geïnspireerd door het initiatief van Ronald Moerings. Na zijn overlijden zetten de ondernemers zijn missie voort.
Dit jaar steunde de Moerings Foundation niet alleen het onderzoek, maar hielpen ze ook om onze hal groener te maken. Samen met Royal Lemkes, Leaf en andere sponsoren veranderden ze de hal in een groene oase. Daarnaast doneerden ze veel planten en bloemen.
Met acties zoals de jaarlijkse fietstocht ‘All the way EFI’ haalde de Moerings Foundation een recordbedrag van € 243.249 op. We zijn enorm dankbaar voor hun geweldige steun en inzet.
Vodafone Foundation
In slechts 5 dagen verzamelden 250 spelers meer dan 108.000 datapunten met de game Tilly. Het Antoni van Leeuwenhoek ontwikkelde deze game samen met ChangeGamers. De AVL Foundation en de Vodafone Foundation financierden het project. Tilly laat zien hoe samen spelen kan bijdragen aan onderzoek naar immuuntherapie.
Cellen herkennen en data verzamelen
In de game zien spelers afbeeldingen van cellen. Op basis van vorm, grootte en kleur moeten ze bepalen of dit een immuuncel of een tumorcel is. Door cellen goed te herkennen en te categoriseren, helpen spelers het algoritme slimmer te maken. En de game is meteen een manier om mensen op een laagdrempelige manier bij het onderzoek te betrekken.
Grote impact in korte tijd
Dr. Hugo Horlings, groepsleider Computational Pathology bij het AVL, is enthousiast: ‘Deze korte test laat echt de kracht van samen spelen voor onderzoek zien.’ Experts hebben vaak geen tijd om de benodigde data te verzamelen. Zelf kan hij bijvoorbeeld maar 500 datapunten in één uur verzamelen. Door duizenden mensen te laten meespelen, kunnen onderzoekers veel sneller en beter data verzamelen én fouten opsporen. Op deze manier draagt de Tilly-game bij aan snellere ontwikkelingen in het kankeronderzoek.
